Jako doradca i konsultant, wspieram polskie firmy w eksporcie i sprzedaży do Chin. Wierzę osobiście, że Chiny mają ogromny potencjał jako kraj do eksportu. Dane liczbowe mówią też same za siebie: ponad 600 miast, populacja 1,4 miliarda ludzi i bardzo rozwinięta sprzedaż internetowa. Myślę, że jest to rynek, którego my Polacy nie możemy ignorować. Wejście na rynek chiński nie jest jednak bardzo proste i wymaga szczegółowego zrozumienia specyfiki Chin, kultury, oczekiwań klientów, sposobu dystrybucji i innych parametrów.

Jakie usługi świadczę jako doradca w zakresie eksportu na rynek chiński?

Sprawdzenie Państwa produktu / usługi
Początkowa analiza wejścia na rynek chiński jest niezbędna. Sprawdzę Państwa produkt, a następnie powiem czy będzie pasować on do chińskiego rynku oraz czy będzie konkurencyjny. Rynek chiński jest niezwykle atrakcyjny, jednak niekażdy produkt znajdzie na nim swoje miejsce. Co więcej, określimy rynek docelowy i dokonamy segmentacji odbiorców. Przeprowadzimy też analizę konkurencji, aby zrozumieć jakie inne firmy chińskie i zagraniczne już funkcjonują na rynku.

Sprawdzenie przepisów prawa i zagrożeń
Przed eksportem do Chin, musimy upewnić się, jakie przepisy i zasady obowiązują w danej branży. Musimy wiedzieć jakie są wymogi w zakresie standardów, pakowania, etykietowania, pakowania oraz certyfikacji.

Szukanie odpowiednich importerów i dystrybutorów
Pomogę Państwu odnaleźć najodpowiedniejszych dystrybutorów i partnerów dla wybranej branży. W Chinach, niektóre dziedziny mają kilka poziomów dystrybucji: importer, dystrybutor, pierwszy dealer, drugi dealer i detalista – ciężko tutaj się odnaleźć bez specjalistycznej wiedzy.
Po odnalezieniu odpowiedniego dystrybutora, ustalimy spotkania i przeanalizujemy wszystkie informacje dotyczące potencjalnego dystrybutora.